Emilie Voe Nereng var blant foredragsholderne da Gründeruka 2023 gikk av stabelen på Bok & Blueshuset i Notodden torsdag ettermiddag.
På scenen stod også Vegard Slåtte i Gulveal og fotograf Gunhild Mjaugeto, to av Notoddens egne gründere. Artist og låtskriver Anne Fagermo bød på vakker musikk. Temaet for dagen var markedsføring og sosiale medier. Klikk HER for å se hele programmet.
Bildeserie
Foto: Martin LitwickiFoto: Martin LitwickiFoto: Martin LitwickiAnne Fagermo satte stemningen for dagen med vakker musikk. Foto: Martin Litwicki Anne Fagermo. Foto: Martin LitwickiAnne Fagermo. Foto: Martin LitwickiVegard Slåtta, gründer og daglig leder i Gulvdeal, var dagens første foredragsholder. Foto: Martin LitwickiVegard delte blant annet sine erfaringer fra gründerreisen. Foto: Martin LitwickiVegard viste også hva som ligger til grunn for selskapets markedsføringsstrategi. Foto: Martin LitwickiGode tips og triks ble servert fra scenen. Foto: Martin LitwickiSelskapets identitet og kultur er viktige elementer å definere før man velger sin markedsføringsstrategi. Foto: Martin LitwickiEt fantastisk oppmøte var til glede for foredragsholdere og arrangører. Foto: Martin LitwickiKristine Lindrum Solhaug og Thomas Åmot i Notodden Utvikling AS var dagens konferansierer. Foto: Martin LitwickiFoto: Martin LitwickiFotograf Gunhild Mjaugeto har jobbet som portrett- og bedriftsfotograf i sju år. Under Gründeruka delte hun sine aller beste fototips. Foto: Martin LitwickiFørste bud er å pusse kameralinsa på telefonen, oppfordret Gunhild. Foto: Martin LitwickiDe fineste bildene tas ute i naturlig lys, men ikke midt i solsteiken. Finn et sted i skyggen, eller la motivet ha solen i ryggen istedenfor i fjeset, forklarer Gunhild. Foto: Martin LitwickiDet er ikke så mye som skal til for å ta bedre bilder. Kameraet på telefonen fungerer fint så lenge du vet hvordan du best kan bruke det. Foto: Martin LitwickiFoto: Martin LitwickiFoto: Martin LitwickiFoto: Martin LitwickiFoto: Martin LitwickiFoto: Martin LitwickiFoto: Martin LitwickiFoto: Martin LitwickiFoto: Martin LitwickiFoto: Martin LitwickiInfluenser, matprofil og tidligere blogger Emilie Voe Nereng fortalte om sin reise og hvordan hun har gått frem for å skape business av Instagram. Foto: Martin LitwickiEmilie startet sin blogg-karriere i 2009 med bloggen voe.blogg.no. Da var hun bare 13 år. Foto: Martin LitwickiI dag er Emilie en av landets største matinfluensere. Foto: Martin LitwickiI dag er det videoformatet som engasjerer seerne mest. Innholdet må være interessant, morsomt og/eller lærerikt. Foto: Martin LitwickiEmilie viser hvordan SoMe-trendene har endret seg gjennom årene. For tiden er det det sensasjonelle og sjokkerende som gjelder. Foto: Martin LitwickiFoto: Martin LitwickiFoto: Martin LitwickiFoto: Martin LitwickiFoto: Martin LitwickiFoto: Martin LitwickiFoto: Martin LitwickiFoto: Martin Litwicki